Browse By

Monthly Archives: Styczeń 2017

belly-2473_1920

Dlaczego warto gotować na parze?

Najzdrowiej jest oczywiście spożywać owoce i warzywa w formie surowej. Każda obróbka termiczna eliminuje część witamin, choć zdarzają się drobne wyjątki. Jednym z niewielu warzyw, które zyskują w czasie podgrzewania jest pomidor. W innych przypadkach warzywa tracą większość witamin rozpuszczalnych w wodzie i część tych

workout-1420741_1920

Kiedy sen odchudza

Sen sprzyja odchudzaniu i wcale nie dlatego, że śpiąc, nie mamy możliwości podjadania. Badania jasno wskazują, że osoby, które mają tendencje do zarywania nocy, zwykle zmagają się z nadmiernymi kilogramami, które trudno im zrzucić. Ci zaś, którzy wysypiają się bez kłopotu, łatwiej utrzymują zdrową, szczupłą

calculator-1019743_1920

Jak pokonać chęć na słodycze?

Chęć podjadania słodyczy to największa bolączka wielu osób na diecie. Przyczyny tego stanu rzeczy są bardzo różne: u jednych to zwykłe łakomstwo, u innych nawyk, jeszcze inni są po prostu uzależnieni od cukru. Część osób podjada kompulsywnie lub traktuje łakocie terapeutycznie. Zachcianki na słodycze są

gym-455164_1920

Trudne miłego początki

Nie wszyscy lubią biegać i warto zdać sobie z tego sprawę. Istnieje spora grupa osób, dla których jogging nie jest wymarzoną formą aktywności i prawdopodobnie te osoby lepiej zrobią, gdy z biegania po prostu zrezygnują na rzecz innej, dogodniejszej i ciekawszej dla nich formy ruchu.

spoon-840039_1920

Trening na skakance

Ze skakanką trenują prawdziwi zawodowcy. Wiedział o tym już Rocky, obecnie wie także Pudzian. Skakanka – niepozorny atrybut rodem z dziecięcego podwórka – jest najlepszym dowodem na to, że sprzęt treningowy wcale nie musi kosztować połowy pensji, a najprostsze rozwiązania są czasami kluczem do sukcesu.

crossfit-534615_1920

Przyspieszanie odchudzania

Jedna z podstawowych prawd dietetycznych głosi, że odchudzania nie powinno się przyspieszyć, bowiem „co nagle to po diable”, a szybkie schudnięcie skutkuje równie szybkim efektem jojo. Okazuje się jednak, że jest kilka sposobów, aby cały ten proces był bardziej sprawny. Najważniejsza jest motywacja. Co kilka

bodybuilder-331671_1280

Trening siłowy na budowę mięśni

Chcąc zrzucić nadprogramowe kilogramy, nie trzeba wcale męczyć się ćwiczeniami aerobowymi. Można użyć równie dobrze argumentów siłowych, czyli treningu na siłowni metodą ciężkiej atletyki w asyście niebywale skutecznej tabaty. Cała aktywność polega na dźwiganiu naprawdę mocnych ciężarów. Według badaczy ta forma ćwiczeń siłowych jest tak

joga

Dobroczynne jagody goji

Jagody goji na polskim rynku są dostępne stosunkowo od niedawna. To niepozorne owoce rośliny nazywanej mianem kolcowoju tybetańskiego są jednymi z najbardziej odżywczych owoców jagodowych. Odnajdziemy w nich całe bogactwo witaminy C, ryboflawiny, selenu, cynku, beta karotenu, a także wapnia i żelaza. Są tu też

capsule-1079838_1920

Braki magnezu

Magnez to pierwiastek, o którym w diecie często zapominamy. Najczęściej po suplementy magnezowe sięgamy dopiero, gdy w nocy atakują nas skurcze lub gdy powieka zaczyna niepokojąco drżeć. Źle na jego obecność działa stresujący tryb życia i nadmiar kawy. Tymczasem rola magnezu w organizmie jest nie

gym-room-1181814_1280

Chlorella w diecie

Tajemniczy proszek pod nazwą chlorella to nic innego jak sproszkowana alga. Jest świetnym dodatkiem do koktajli, stanowiąc przy tym doskonałą bombę odżywczą. W składzie chlorelli znajdziemy praktycznie wszystkie najważniejsze witaminy: A, witaminy z grupy B, C oraz E. To także cenne źródło żelaza oraz białka.